© @[239292252786287:Marty Marn Photography] / Martijn Barzilaij

Miele is een premium, van origine Duits merk. In Nederland heeft het merk een rijke historie en een hoge merkvoorkeur bij de ‘babyboom’ generatie. Om ook bij een jongere doelgroep op een verrassende en ‘merkwaardige’ manier Miele voorkeur te creëren is de Miele PowerWash activatie op Lowlands ingezet. In een kort wasprogramma (wassen/spoelen/drogen) in een enorme wasmachine ervaarden bezoekers dit live. Compleet met bubblingmuziek, schuim, DJ’s, MC’s en premium merchandise. Tijdens het wasprogramma kon je ook gratis je echte was laten doen. Ruim 2.250 mensen zijn in de wasmachine geweest met een enorm media bereik.

De jury zegt: ‘Eveneens een ludieke activatie
waar bezoekers van de Powerwash
plezier van hebben gehad. Mooie insights
vanuit het merk die door zijn gevoerd in
de activatie. Heel mooi dat Miele zelf
aangeeft dit ook te doen om te leren op
het gebied van marketing. De gegenereerde
PR is spectaculair, zeker voor een merk
waar je dat niet vooraf van verwacht. Het
is wel de vraag of de bezoekers van de
PowerWash daadwerkelijk de koppeling
met Miele hebben gemaakt. Een case die
zich natuurlijk leent voor uitbreiding, nu
toch nog vooral een one off.

zend je case in