De Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) organiseerde in 2016 deWereldtitel Dammen en wilde dit bij een breed publiek onder de aandacht brengen. Tegelijkertijd wilde de KNDB het moment aangrijpen om het imago van de damsport een boost geven. De KNDB, Top Notch, YoungCapital en Kumpany sloegen de handen ineen om dit te realiseren. Met twee gedroomde titelkandidaten (jong, sympathiek en allebei Nederlands), een opvallende campagne, veel media-aandacht, originele speellocaties en inspirerende side-events kreeg de Wereldtitel Dammen de beoogde aandacht. En de sponsoren waar voor hun geld en inzet.

De jury zegt: ‘De Koninklijke Nederlandse Dambond is er als kleinere, vergrijzende sportbond op knappe en ingenieuze wijze in geslaagd om in samenwerking met Young Capital en Top Notch aandacht te generen voor de damsport. Dit leidde onder meer tot een optreden bij De Wereld Draait Door. Diezelfde partners zorgde voor mooie verbindingen en groot bereik met voor de Dambond normaal gesproken onbereikbare doelgroepen. Opvallend was de kwaliteit van de uitvoering van zowel evenement als communicatie. Zeker omdat het budget beperkt was. Het lijkt de jury een mooie uitdaging om het geen succesvolle ‘one off’ te laten zijn, maar een eerste stap in een nieuwe evenementenstrategie.’

zend je case in