Het partnership tussen verzekeraar NN Group en het Mauritshuis richt zich op het aantrekken van nieuwe doelgroepen (audience development) en het (inter)nationaal op de kaart zetten van het merk Mauritshuis. Het museum kan rekenen op financiële steun én op corporate expertise van NN op het gebied van marketing, CRM en doelgroepenbeleid. Beide organisaties delen belangrijke waarden: nastreven van hoge kwaliteit, toegankelijkheid, klantgerichtheid en betrokkenheid bij de gemeenschap. De samenwerking biedt NN mogelijkheden om medewerkers, klanten en relaties aan zich te verbinden en te inspireren.

De jury zegt: ‘Een goed uitgewerkt klassiek corporate sponsorship, gericht op het aantrekken van nieuwe doelgroepen (audience development) en het steviger op de kaart zetten van het
merk Mauritshuis. Het museum kan daarbij rekenen op financiële steun én op corporate expertise van NN Group op het gebied van marketing, CRM en doelgroepenbeleid. Met het innovatieve concept Maurits& krijgt dit sponsorship een verrassende twist. Een maandelijks ‘after work event’, bedacht door jonge medewerkers van NN Group en het Mauritshuis samen met creatieven uit Den Haag. Een DonderdagavondDirecteur (DAD) – een bekende Nederlander zoals Eva Jinek, Mark Rutte, André Kuipers, Jan Tamineau of Neelie Kroes – kiest eigen thema’s, krijgt zijn eigen programa en trekt daarmee een ander publiek. Geheel passend binnen het bredere Audience Development Programma. Het bezoekop de donderdagavond is verdubbeld. Er wordt een bredere doelgroep bereikt. En voor sponsor NN Group zijn de Donderdagavonddirecteuren mooie eyecatchers om ook gericht relaties uit te nodigen. Een sterke win-win. Maurits& is een goed uitgewerkt innovatief concept, dat het Mauritshuis en zijn collectie voor een wezenlijk jongere groep Nederlanders aantrekkelijk maakt. Het heeft alles in zich om nog verder te groeien.’

Blijf op de hoogte