Vanaf McHappy Day zit er een extra glimlach in het Happy Meal. Met elk verkocht Happy Meal gaat er een donatie naar het Ronald McDonald Kinderfonds. Dat zorgt voor 365 dagen per jaar structurele zichtbaarheid voor de sponsoring. Een opvallende activatie bij de kick-off versterkt de emotionele lading en betrokkenheid. Persoonlijke bedankkaartjes in elk Happy Meal brengen het Kinderfonds niet alleen heel dichtbij de gast, maar dankzij de online video registratie van hun reactie ook dichtbij het hart van een groot publiek. Van Doneren naar Emotioneren: dat leidt tot significant effect voor zowel McDonald’s als het Kinderfonds.

De jury zegt: ‘De relevantie die McDonald’s heeft opgezocht, is een hele logische.
Families in de restaurants die zich inzetten voor families die uit elkaar worden
getrokken door een ziek kind. De middelen die hiervoor zijn ingezet zijn zeer sterk
met elkaar geïntegreerd. Tegelijkertijd is deze case nog gemakkelijk uit te bouwen,
bijvoorbeeld door klanten de mogelijkheid te bieden om extra te schenken.
All-in all een case waarin een hele logische en maatschappelijk mooie link gemaakt
wordt tussen adverteerder, goed doel op een hele impactvolle manier.’

zend je case in