Philips heeft met de campagne ‘Life is better when #youareyou’ een ware movement gecreëerd waarbij Philips medewerkers ambassadeurs zijn geworden van ‘Inclusion
& Diversity’ binnen Philips. Door middel van partnerships
met partijen zoals: Winq en gay.nl hebben LGBTQ+ medewerkers van Philips hun persoonlijke verhaal kunnen delen en heeft Philips engagement kunnen creëren met de LGBTQ+ community in Nederland. De boodschap heeft zich verspreid over de Nederlandse landgrenzen naar: USA, Spanje en Italië. Op die manier heeft Philips binnen en buiten Nederland de werkomgeving meer LGBTQ+ vriendelijk kunnen maken en het geloof dat ‘diversity fuels innovation’ kracht bijgezet

De jury zegt: ‘Er is een goede strategische fit tussen de Pride en de strategie Life is better when #youareyou van Philips. Een zeer relevant en actueel onderwerp is op een hele goede manier geactiveerd. De gebruikte creatieve middelen zijn goed ingezet, onder meer door het contentpartnership tussen winq en gay.nl. Daarnaast is er een heldere rapportage over resultaten, ook waar deze minder zijn. Tegelijkertijd was de middelenmix aan de magere kant en hadden de merkambassadeurs nog meer kunnen worden ingezet om verhalen te vertellen over diversity.’

zend je case in