Ajax-directeur Menno Geelen (35) is verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar. De prijs gaat dit jaar naar aanstormend talent in een branche die permanent in ontwikkeling is en waar Geelen wellicht een vertegenwoordiger van een volgende generatie sportmarketeers is. Niels Markensteijn: ‘Opkomende marketingdirecteur van Ajax, vernieuwer, behaalt goede
resultaten en dit jaar gekozen in lijstje van jonge invloedrijke marketeers in de sport. Daarbij kwam hij op jonge leeftijd al met een commerciële functie in de directie. Hij heeft in een moeilijke markt substantiële sponsors weten binnen te halen. Ook is zijn optreden in de voetbalwereld verbindend alsmede vernieuwend op diverse vlakken – denk hierbij bijvoorbeeld aan Ajax en E-sports.’ Michel van Grunsven: ‘Een bliksemcarrière. Na zijn start bij Eyeworks Sport en sportmarketingbureau Trefpunt startte Geelen in augustus 2010 bij de Amsterdamse club als accountmanager om na vier maanden hoofd sponsoring te worden. Twee jaar later werd hij hoofd commercie. Vanaf eind 2016 houdt hij zich op directieniveau bezig met de commerciële kant van Ajax.’
‘De voetbalclub moet en wil voorop lopen op elk gebied, dus ook op commercieel gebied. Die drang brengt de nodige creativiteit en lef met zich mee. Geelen leidt dit en dat vertaalt zich onder andere in vier grote Chinese sponsors en een mediapartner aldaar, een zichtbare en succesvolle ESports strategie en een strategische content samenwerking met hoofdsponsor Ziggo.’

‘Zijn sponsorfilosofie ‘Hoe kan Ajax u helpen?’
is simpel maar doeltreffend. Een aantal sponsorcontracten
worden afgelopen jaar opengebroken
en significant verhoogd, bij CST zelfs
verdrievoudigd. Menno en zijn groeiende
team breken elk jaar records wat betreft
sponsorinkomsten. Zijn collega’s krijgen veel
vrijheid en verantwoordelijkheid en groeien
daardoor.’

Bestel tickets