Essent was zes jaar lang hoofdsponsor van FC Groningen. De merkbelofte ‘een comfortabel thuis voor iedereen’ (met pay-off ‘Helemaal thuis’) is doorvertaald naar een activatieconcept voor het FC Groningen domein onder de naam ‘Thuis bij FC Groningen’. Essent ging hiervoor thuis op bezoek bij oud FC Groningen iconen in het buitenland. Daarnaast werden er goede doelen uitgenodigd voor thuiswedstrijden
van FC Groningen (‘Ons huis, jouw thuis’). In samenwerking met vtwonen werd een ‘nachtje slapen in het stadion van FC Groningen via Airbnb’ georganiseerd. Met dit laatste initiatief konden voetbalfans letterlijk kans maken op deze unieke prijs; slapen in een voetbalstadion.

De jury zegt: ‘Het betreft een strategisch sterke case met een mooie en goed passende activatie. Tegelijkertijd won slechts een gezin de prijs. Van de landelijke media werd alleen Shownieuws bereikt. Daarmee was de impact gering ondanks het mooie en passende idee. Verbreding van de toepassing van dit, of soortgelijk idee kan de case in de toekomst sterker maken.’

Blijf op de hoogte