Jumbo heeft een grote groeiambitie als het gaat om e-commerce. Daarom start Jumbo in 2016 met de uitrol van thuisbezorgen in Nederland. De nieuwe thuisbezorgd service van Jumbo.com is onuitwisbaar gelanceerd met de ‘snel besteld, snel thuisbezorgd’ propositie en campagne. ‘Snel besteld, snel thuisbezorgd’ gaat over de snelheid van de nieuwe bezorgservice. En wie is een betere metafoor voor deze snelheid dan Max Verstappen en de Formule 1(F1)? Daarom omarmen we Max Verstappen als gezicht van de campagne in massamedia. We hebben de F1-symboliek in de verdere campagne vormgegeven met het F1- lollipopbord. Zo zijn Max en F1 van start tot finish onderdeel van deze zeer succesvolle campagne.

De jury zegt: ‘Een echte mooie totaalcase met een zwaar marketing communicatie element waar slim gebruik gemaakt wordt van een gesponsord icoon. De effectiviteit is mooi en goed onderbouwd. Jumbo maakt hiermee een keiharde puntlanding. In deze case komt veel bij elkaar. De keuze voor Jos is geen ‘one-off’ en het gevolg van jarenlang investeren in de relatie en trouw aan het toenmalige talent en inmiddels Icoon Max. Max is goed ingezet vanuit de insight snel besteld, snel bezorgd en zeer consistent en doelgericht uitgevoerd.’

Blijf op de hoogte