Case
Zorg van de Zaak is sinds 2015 hoofdsponsor van FC Utrecht. De centrale thematiek van de samenwerking is ‘Samen zorgen we voor betere prestaties’. Enerzijds past dat bij Zorg van de Zaak die klant, cliënt en medewerkers helpt beter te kunnen presteren, maar het geldt ook voor de club FC Utrecht. Afgelopen jaar is de samenwerking geactiveerd via een Zorg voor je Brein-event en Mantelzorgcampagne.

Doelstellingen
Het sponsorship met FC Utrecht moet primair bijdragen aan de naams- en inhoudsbekendheid van Zorg van de Zaak, zichtbaarheid geven aan het maatschappelijke karakter van Zorg van de Zaak en het versterken van het relatienetwerk en genereren van business.

Strategie
De dienstverlening van Zorg van de Zaak is erop gericht om mensen weer optimaal te laten functioneren in hun baan. Maar de missie reikt verder dan dat. Om volwaardig onderdeel te kunnen zijn van de maatschappij is naast werken, het meedoen en bijdragen aan de samenleving net zo belangrijk. Daar zit de verbinding met FC Utrecht, omdat FC Utrecht naast haar sportieve doelstellingen gezondheid én maatschappelijke participatie hoog in het vaandel heeft staan. Het platform van FC Utrecht is ideaal om maatschappelijke thema’s te agenderen onder een brede groep voetballiefhebbers. Daarnaast biedt het sponsorship Zorg van de Zaak een mooi podium om in contact te komen met het businessnetwerk van FC Utrecht.

Activatie
De doelstellingen zijn gerealiseerd door inzet van diverse activaties en campagnes. Middels owned, earned en paid media zijn de campagnes onder een breed publiek verspreid. Bij #SupportFCU kregen supporters de mogelijkheid om te laten zien dat ze achter FC Utrecht staan. Aanmoedigingen verschenen op de social wall in het stadion en supporters kregen de kans om hun wens in vervulling te laten gaan. Bij het Zorg voor je Brein businessevent testen FC Utrecht-spelers en deelnemers hun brein met een VR-game gekoppeld aan focus, stress en zelfvertrouwen. Bij de Mantelzorgcampagne gingen bij de kick-off de spelers van FC Utrecht de provincie in om mantelzorgers te helpen. Tijdens de themawedstrijd verruilde Zorg van de Zaak eenmalig hun logopositie op het shirt voor de namen van de mantelzorgers die in het stadion zaten. Tijdens de campagne werden 9 video’s gemaakt van mantelzorgers met 4 miljoen views.

Resultaten
De themacampagnes genereerden in totaal een bereik van bijna 3 miljoen personen. De mantelzorgcampagne en breinvriendelijk werken campagne leverden een additioneel mediabereik op van bijna 5 miljoen mensen. De sponsoruitingen genereerden een exposurewaarde van bijna € 3,5 miljoen.

Met de mantelzorgcampagne heeft Zorg van de Zaak ruim 350 mantelzorgers betrokken en in de watten gelegd. Daarnaast is het thema via de landelijke campagne bij ruim 1.3 miljoen unieke mensen geagendeerd.

Met 33% scoort Zorg van de Zaak een 2e plek van de Eredivisieclubs op de vraag: “Welke shirtsponsor is het meest maatschappelijk betrokken?”

Uit ongeveer een derde van de prospects die zijn ontvangen bij thuiswedstrijden zijn zakelijke offertes voortgekomen. 80% van deze offertes is verzilverd.

Houd me op de hoogte