SponsorRingen 2017: WE Fashion sponsor van het jaar

winnaars SponsorRingen 2017

Op donderdagavond 30 november zijn in de Kromhouthal in Amsterdam de SponsorRingen 2017 uitgereikt in de categorieën: Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsord en Smart Budget. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor de vakjury zelf kon nomineren. WE Fashion is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. Menno Geelen (Ajax) is verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar. Bekijk alle overige winnaars per categorie in het overzicht hieronder.

De categorie Lang Lopende Sponsorships is ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op langere termijn nog beter aan te tonen. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, tonen de winnende cases van het afgelopen jaar stuk voor stuk aan dat een goed sponsorship grote impact kan hebben. ‘Deze partnerships lagen aan de basis van tal van geïntegreerde campagnes die merken sympathieker maken en de binding tussen een organisatie en zijn klanten en relaties versterkte.’

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.

De winnaars per categorie:

Lang Lopende Sponsorships:
Goud: ABN Amro en World Tennis Tournament
Goud: Delta Lloyd en watersport
Goud: ING en Rijksmuseum

Entertainment & Events:
Goud: WE X Nina
Zilver: NK Tegenwindfietsen
Brons: Miele PowerWash op Lowlands 2017
Genomineerd: The Voice of Holland

Gesponsorde:
Goud: Wereldtitel Dammen 2016
Zilver: Offshore Experience

Kunst & Cultuur:
Goud: NS Tijd voor Lezen
Zilver: Look Like Marilyn
Brons: Partnership Audience Development

Maatschappij:
Goud: McHappy Day
Zilver: Royal Philips – Pride 2017
Brons: Kraanwater in Nepal

Sport:
Goud: Jumbo.com: snel besteld, snel thuisbezorgd
Zilver: Hardloopsupporter
Brons: Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen
Genomineerd: Rabo EuroHockey Championship 2017

Smart Budget:
Goud: Wereldtitel Dammen 2016
Zilver: Schoolreisje van je leven naar Carré
Brons: Look Like Marilyn

Sponsor van het Jaar:
We Fashion

Sponsorpersonality van het Jaar:
Menno Geelen (Ajax)

Op marketingtribune.nl/sponsoring vindt u een volledig overzicht van de winnaars, genomineerden plus alle jurycommentaren.

Zend je case in